Sunday, March 3, 2013

When the colours merge


Why do humans need so much sleep? Seriously, I could do with a bit more time to get things done. But no, after a certain period of time my body automatically turns to sleeping mode. It's like that infamous sketch that goes around Facebook where you can only choose two things out of "Social life", "good grades" and "sleep". I guess, in the end, it all comes down to time management, though, and I'm slowly getting a grip of it, trying to fill every spare minute with studies, friends or blog activities. Not waisting a single second (or at least I try). So right after the Karl Lagerfeld Watch Launch, I snapped a few pictures of my outfit and went straight to the library to work on my essay for my International Relations class. This meant that I had to keep my outfit "university-friendly", because it's not like I'd go in my fashion week gear, right? But dressing simple doesn't mean you have to be all boring or get a completely new "university" wardrobe. I am wearing a tee and jeans (a combination that's usually deemed 'boring'), however, the jewels add a little, but interesting detail to the top and change the overall look in an instance. And you might notice that I wore the exact same jacket and loafers during London Fashion Week as seen in my posts "How not to be a fashionblogger" and "Midi-Skirts and Loafers for Shorties". I dressed those statement pieces down with a simple beanie and black skinny jeans. That's how easy it is! What do you think?
By the way, congratulations to the winner of my giveaway! It's Nguyen Thuy Linh! You can check it here. Don't be sad, if you didn't make it this time, I'll do more giveaways from now on, so stay tuned!

German:
Warum brauchen Menschen so viel Schlaf? Also ein paar mehr Stunden am Tag waeren schon nicht schlecht, damit ich alles schaffe. Aber nein, nach einer bestimmten Zeit, begibt sich mein Koerper automatisch in den Schlafmodus. Es ist halt genauso, wie das bekannte Bild, was auf Facebook herumschwirrt, bei dem du 2 Sachen aus "Soziales Leben", "Gute Noten" und "Schlaf" auswaehlen kannst. Alles, geht leider nicht. Aber am Ende haengt wohl vieles vom Zeit Management ab. Deswegen versuche ich, das meiste aus meiner zu machen, Uni, Freunde, Blog, ohne dabei auch nur eine Sekunde zu verschwenden (oder zumindest versuche ich das). Deswegen habe ich nach dem Karl Lagerfeld Watch Launch schnell ein paar Bilder geschossen und bin sofort zur Uni gegangen. Hiess aber, dass ich mein Outfit "uni-freundlich" halten musste. Ist ja nicht so, dass ich in meinem Fashion Week Zeug aufkreuze. Aber das bedeutet auf keinen Fall, dass man sich unbedingt langweilig anziehen soll oder eine komplett andere "Uni-Gaderobe" braucht. Ich meine, ich trage ganz normal Shirt und Jeans, aber die Details am Kragen machen schon einen grossen Unterschied oder? Ausserdem trage ich auch 2 Teile, die ich auch auf der Fashion Week getragen habe, ohne dabei zu "aufgetakelt" auszusehen (hoffe ich jedenfalls). Der Beanie und die Skinny Jeans machen das Ganze alltags- und unitauglich. Was denkt ihr? Uebrigens moechte ich hier auch Nguyen Thuy Linh zum Gewinn des Cherry Cherry Rucksackes gewinnen. Nicht traurig sein, es wird in Zukunft oefter Gewinnspiele geben. Also seid gespannt!


Ombre Leather Jacket* Nelly  | Textured jewel trim tee Miss Selfridge | Black Skinny Jeans River Island
 Loafers* Russel & Bromley (The Apartment) | Hat* TSKR | Bracelets* Claire's UK (The Apartment)

photos by Toni Tran, edited by me

18 comments:

Thu Thuy Sy said...

I love You <3 <3 <3

giselaisback said...

Du Hübsche!
Und cooles Shirt B)

giselaisback said...

HAHAHAHAHAHA,
hatten zuhause noch eine angebrauchte Maggi Packung von letzter Woche und da war nur noch 1/3 drin.. deshalb NO SAUCE :DD.
Damnnn.. dacht keiner merkt das (doofe VA!)

Anete said...

Wow, you look amazing!:)

www.anetesdomas.blogspot.com

Patricia ♥ said...

Ich verstehe auch nicht, warum wir Zeit mit Schlaf verschwenden xD Ich könnte die 7 Stunden schalf gut gebrauchen. Na ja, unser Körper ist echt mysteriös.
Die Ombrejacke ist genial! ♥

Liebe Grüße,
allthatglittersnotgold.blogspot.com

SylwiaGaczorek said...

Geat look :)

Laura said...

Ein lässiger und trotzdem richtig schöner Look :-) Aber ähnliche Gedanken mache ich mir auch oft, wenn ich an einem Tag so ganz unterschiedliche Termine habe.

Laura said...

Ein lässiger und trotzdem richtig schöner Look :-) Aber ähnliche Gedanken mache ich mir auch oft, wenn ich an einem Tag so ganz unterschiedliche Termine habe.

Ice Pandora said...

I'm in the mood in for
shopping right now ;P
You look great!

xx

Milex said...

I really appreciate what you're doing

Isatschenko Maria said...

wow super hübsch♥

http://www.facebook.com/maria.isatschenko/followers

Karolina Gespucci said...

this look is perfect !!!

Gillian Uang said...

Wishing I could rock a cool outfit like this one.

http://bydetails.blogspot.com

Anonymous said...

seriously... I LOVE YOUR HAIR!!!

Lisa Marie said...

Du bist so hübsch! :)
Das würde ich dir am liebsten jedes Mal schreiben, wenn ich auf deinem Blog bin. ♥

Sandra V. said...

You have a beautiful style !

Sabrina said...

Ich würde mich wirklich sehr, sehr freuen, wenn du dich mal durchklicken würdest ;>
http://smileforthehater.blogspot.de/

Fashion is for idiots [like us] said...

Wow! ♥
Traumhaft schöne Bilder, tolles Outfit! x

fashion is for idiots [like us]
fashion is for idiots [like us]